נזקי השיפוצים ב'צוק איתן': 60 מיליון שקל

דוד לזר No Comments on נזקי השיפוצים ב'צוק איתן': 60 מיליון שקל
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו״ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב, העריך היום את עלות נזקי השיפוצים בעקבות מבצע 'צוק איתן' בכ-60 מיליון שקל, יותר מנזקי עמוד ענן שהסתכמו בכ-45 מיליון שקל. בשלב א' של המבצע עד להפסקת האש הוערך נזק השיפוצים ב 50 מיליון שקל לאחר הפסקת האש בשלב השני של מבצע צוק איתן מוערך הנזק בכ- 10 מיליון שקלים.

ההערכות מדברות על כ-20 פגיעות הישירות במבנים, שהיו בבאר שבע, אשדוד, מועצה אזורית אשכול, ישוב שער הנגב ובתל אביב. לדבריו, ההצלחה של כיפת ברזל הקטינה את הפגיעות בצורה משמעותית, ובלעדיה הנזק היה כפול. לדברי גורמים בהתאחדות מי שביתם נפגע ישירות יצטרכו לערוך שיפוץ מסיבי כולל החלפות גגות רעפים כולל החלפת ריצוף, אלומיניום ובמקרים מסוימים החלפת מערכות חשמל ואינסטלציה.

בהתאחדות מעריכים שכ-500 בתים נפגעו, ומבדיקה שערכו עלה כי כ-80% מהפגיעות היו קלות ונגרמו מרסיסים: שבר זכוכיות, תיקוני טיח וצבע, תיקוני דלתות והחלפת תריסים.

לפי הערכות ב'התאחדות' לא יצטרכו להרוס מבנים אלא לשפצם ולהחזיר למצבם הקודם , תוך חצי שנה אמורים כל המבנים שנפגעו לחזור למצבם הקודם, בשיפוצים קטנים הציבור מעדיף לקבל שומה ממס רכוש ולקחת קבלן שיפוצים פרטי ואחרי השיפוץ להגיש את החשבונית לתשלום למס רכוש, בשיפוצים הגדולים (בדרך כלל בפגיעות הישירות) בעלי הדירות מעדיפים לקחת את החברות המשקמות שעובדות בהסדר עם מס רכוש, חברות אלה מבצעות את העבודה ללקוח עד קבלת המפתח.

ב'התאחדות' הדגישו שבמקרים שיש תוספות בעבודה או דברים בלתי צפויות חייבים לעצור את העבודה לקרוא לשמאי מס הרכוש שוב בכדי לקבל אומדן נזק נוסף לגבי ההחזר הכספי במידה ולא יעשו כן העבודה הנוספת לא תשולם על ידי מס רכוש.



0 תגובות